Ylvis- Trucker's Hitch

I, I know how to tie
我,我知道怎麼打 
Every kind of knot
任何一種結 
Except one
唯獨有一種我不會

It's so hard
他超難打
The greatest knot of all
堪稱結中至尊
So flexible and strong
既靈活又牢固
But I do something wrong
但我就是打不好

I know the Bowline
我會打稱人結
Sheepshank
縮短結
and the Double Overhand
還有雙單結
but the Trucker's Hitch
但是卡車司機結
I just don't understand
我就是無解

Let's do the Trucker's Hitch
一起來打卡車司機結吧 
the Trucker's Hitch
打卡車司機結

I, I really like to sail
我,我真的很愛開船兜風
Just the sea
只有海 
the wind and me
還有風與我同行

But whenever
但每當我
I adjust my sail
調整船帆的時候 
Try to loosen it up
想要收帆
while I'm docking my boat
準備靠碼頭
I fail
卻總是失敗

I know the Square Knot
我會打平結 
The Clove Hitch
雙套結
The Double Shoelace Bow
雙鞋帶結
but The Trucker's Hitch
但卡車司機結
is all I need to know
才是我唯一在乎的結

Let's do the Trucker's Hitch
一起來打卡車司機結吧
the Trucker's Hitch
打卡車司機結
Let's do the Trucker's Hitch
一起來打卡車司機結吧
the Trucker's Hitch
打卡車司機結

People of the world!
世界上的所有人! 
The time has come...
這個時刻已經到來了
to tie this knot once and for all!
讓我們就此做個了結吧
Bonitas
美麗的人們
Show me the ropes!
亮出你們的繩子吧
On every dance floor across the world
世界上每一個舞池上的人們 
Let's do the Trucker's Hitch
一起來打卡車司機結吧
Are you ready?
你們準備好了嗎?
Let's tie this knot!
一起來打結吧! 
Tie, tie, tie, tie, tie
打! 打! 打! 打! 打! 
This is how you do it!
跟我一起這樣打! 

Bring it up
繩子舉高
Check the rope
檢查一下
Spin around
轉圈圈 
On the neck
套脖子
Whip it, whip it
我抽 我抽
Take it home
差不多了
Bring it up, split it now
繩子甩高,在分兩段

Shoulder, now, make a loop
肩膀,馬上,圍個圈 
Pull it, feed it, push it through
拉它,穿它,再收緊
Up, stretch, down again
往上,伸展,再往下 
In the face and prepare
放前面,再準備 

Lift, pull, bring it round
提,拉,繞一圈 
Thigh, tie, tighten tie
大腿,綁好,再拉緊 
Kick the heel
踢個腿
Swivel time
旋轉時間到
Round, round, back to knot
轉,轉,收進去 
C'mon!
來吧!

Pull the loop
拉一下繩圈
Down and through
再往下穿過去
Pull again
然後再拉 
Lift the hand
手舉高 
Through the loop
穿過繩圈
Make a stitch
編好取下
Now you got your Trucker's Hitch!
卡車司機結大功告成

0 意見:

張貼留言